کسب و کار, مصاحبه و گزارش

تأمین‎ کننده‌ای مطمئن و آینده‌نگر؛ ویستا تجهیز کیش بنیان

ویستا تجهیز کیش‌ بنیان

شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان سال 1395 با هدف تأمین کالا و تجهیزات تخصصی صنایع تأسیس شد. این شرکت که نماینده شرکت وایدمولر آلمان در ایران است، پیش از اینکه کار خود را به صورت رسمی و یکپارچه در ایران آغاز کند، با نمایندگی وایدمولر در کشورهای مختلف از جمله کشورهای خاورمیانه و چند کشور آفریقایی و … کار تأمین تجهیزات صنایع را انجام می ‎داده است. این شرکت امروز هم در ایران و هم در کشورهای دیگر به طور همزمان فعالیت دارد. مهندس «حامد ذاکر» ، یکی از مدیران این شرکت از فعالیت شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان و اهداف و رسالت این شرکت گفته است.

امروزه روند توسعه و تولید در کشورها وابسته به زنجیره تأمین کالا در صنایع مختلف است و روش‌هایی که برای تأمین کالا‌ها استفاده می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان نیز به عنوان یک شرکت بازرگانی تأمین کننده، تجهیزات طیف وسیعی از صنایع را تأمین می‌کند و به دنبال ارتقا و تسهیل روش‌های تأمین تجهیزات موردنظر، براساس علم روز دنیا و تجربه شرکت‌های بزرگ است.

ویستا تجهیز کیش‌بنیان

شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان در حال حاضر تأمین کننده تجهیزات شرکت واید مولر آلمان است. وایدمولر آلمان در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق فعالیت می‌کند و حدود 45 هزار محصول دارد. رله‌های شیشه‌ای، رله‌های کمکی و پاورساپلای‌ها محصولاتی هستند که شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان برای مشتریان خود تهیه کرده و تمامی زیرمجموعه‌های این محصولات را در انبار خود موجود دارد. قیمت تمامی این محصولات رقابتی است. مشتریان ویستا تجهیز کیش‌ بنیان با توجه به کیفیت، خدمات و ارزش افزوده‌ای که وایدمولر ارائه می‌دهد، محصولات این شرکت را انتخاب می‌کنند. البته با توجه به حجم بالای معاملات شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان با وایدمولر و ارتباطات مستقیم و موثری که بین وایدمولر و ویستا تجهیز برقرار است، تمامی محصولات با قیمت مناسبی به دست مشتری می‎رسد.

یکی از مشکلات بازارهای امروز، فروش کالاهای غیر اصل به جای اصل است لذا تشخیص اصالت کالا حائز اهمیت است. بخشی از هزینه‌ای که هر مشتری برای خرید کالای مورد نیاز خود پرداخت می‌کند، در واقع هزینه اصالت کالاست. در واقع مشتری برای تأمین کالای خود هزینه می‌کند تا ارزش مورد نظر خود را خریداری کند. دو کلمه COST و VALUE به این معنی است که هر پولی برای به دست آوردن نوعی ارزش هزینه می‌شود. در بازار B2B هم صرف هزینه برای کسب مزایاست.

شرکت ویستا تجهیز کیش‌ بنیان همواره به دنبال جلب نظر و رضایتمندی مشتریان خود بوده و هست و این مهم را از طریق اطمینان آنان از اصالت و موجود بودن کالاها در زمان نیاز، به دست آورده است. تمامی تجهیزاتی که ویستا تجهیز از طریق وایدمولر برای مشتریان ایرانی تهیه می‌کند، کالاهای اصل هستند که مدارک و اسناد آنها در صورت درخواست مشتری به هر روشی که او انتخاب کند، در اختیارش قرار داده خواهد شد.

درباره موجود بودن کالاها نیز این اطمینان به مشتریان داده می‌شود که کالاهای مورد نیاز پروژه‌های آنها در موعد مقرر و در کوتاه‌ترین زمان در دسترس خواهد بود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. این شرکت با طرح استعلام نیاز سالانه مصرف‌کنندگان، تجهیزات لازم برای یک سال آنها را در انبار برای آنها ذخیره می‌کند و مشتری به اندازه مصرف خود در طول یکسال پرداخت خواهد کرد. اگر از کالاهای انبار شده چیزی اضافه بماند، مشتری هیچ تعهدی برای پرداخت آن ندارد و کالاها به انبار ویستا برگشت داده خواهد شد. ویستا تجهیز کیش‌ بنیان در زمینه ارائه خدمات مالی و پرداخت‌ها نیز با مشتری همراهی و همکاری دارد. به این معنی که به عنوان تأمین کننده خود را در کنار تولیدکننده قرار می‌دهد. شرکت تأمین کننده شرکتی است که با حاشیه سود  مناسب همکار تولیدکننده باشد تا در ارزش افزوده محصول نهایی تولید شده سهم داشته باشد.

ویستا تجهیز کیش‌بنیان

طرح گارانتی و پشتیبانی دوساله در محل اجرای پروژه و تعویض تجهیزات فرسوده محصولات وایدمولر با تجهیزات جدید، از دیگر خدماتی است که شرکت ویستا تجهیز کیش بنیان برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر قطعه‌ای از یک تابلو که در جزیره خارک نصب شده است، دچار نقص شد، قطعه آسیب دیده با یک قطعه جدید در همان محل و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تعویض خواهد شد. مشاوره درباره ابزارها و تجهیزات و نحوه کاربرد آنها در خط تولید از دیگر خدماتی است که مشاوران این شرکت به مشتریان خود ارائه می‎ دهند. 

با نگاهی به تاریخچه تولید در جهان می‌توان دریافت که غالب کالاها و تجهیزات مور استفاده در تولید، توسط خود تولیدکنندگان تولید می‌شود، در واقع خود تولیدکننده تأمین کننده تجهیزات مورد نیاز برای کالاهای نهایی خود بود. اما این رویکرد به تدریج تغییر کرده و امروز یک تولیدکننده حتی 20 درصد از تولید نهایی را هم خودش تولید نمی‌کند و تمرکزش بر کیفیت و نظارت بر تأمین کنندگان است. این تغییر از کشورهای توسعه یافته آغاز شده و در ایران هم اتفاق افتاده است. تغییر بعدی در روند تولید، ایجاد شبکه و یا شبکه سازی بین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان است است. در این مقطع، تولیدکنندگان برای تأمین تجهیزات و قطعات خود از تأمین کنندگان مختلف استفاده کرده و با ایجاد رقابت بین آنها، به دنبال به دست آوردن محصولی با کیفیت خوب و قیمت مناسب بودند که منجر به صرف هزینه‌ و انرژی زیادی برای مدیریت تأمین کنندگان شد و در نهایت هزینه تولید را افزایش داد. در این حالت هم هزینه زیادی صرف می‌شد، هم به خاطر فعالیت نیروی انسانی بیشتر، ضریب خطا بالاتر بود و هم امکان تبانی بین تأمین کنندگان وجود داشت. نمونه این مورد شرکت ایران خودرو در ایران است که بعد از حدود 40 سال به پیشرفتی نرسیده و بخش اعظم هزینه آن به جای توسعه، صرف حفظ وضع موجود و نگهداری شده است.

ویستا تجهیز کیش‌بنیان

با مشکلاتی که تأمین کالا توسط چند تأمین کننده برای تولیدکننده به وجود آورد، امروز این نتیجه حاصل شده است که باید با کاهش تعداد تأمین کنندگان، هزینه آن را صرف تولید و توسعه کرد. با این روش و سرمایه‌گذاری در روند تولید درجه اطمینان تولیدکننده از تأمین محصول مورد نیاز خود نیز بالا خواهد رفت. هدف شرکت ویستا تجهیز کیش بنیان نیز این است که نظام جدید تأمین کالا در یک شبکه تولید را به مشتری ارائه دهد تا مشتری بتواند با اطمینان از اصالت تجهیزات و برآورده شدن ارزش‌های مورد انتظار، به تأمین کننده تکیه کند. هدف ما این است که به مشتری نشان دهیم ما همکار و همراه با تولیدکننده هستیم نه رقیب آن. تولیدکننده باید با اطمینان خاطر از تأمین کالاها و تجهیزات خود، انرژی و هزینه‌اش را برای توسعه خرج کند. هدف ما این است که تولید را در صنعت از رقیب محوری و رقابت‌های بی‌نتیجه هزینه‌ساز، دور کرده و به سمت یک بستر مطمئن هدایت کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *