مدیریت

راهبرد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا
در این مقاله سعی شده با توجه به تغییرات ایجاد شده در دنیای بازاریابی با ظهور و رشد روزافزون ابزارهای دیجیتال و به ویژه شبکه های اجتماعی، ضمن پرداختن به ضرورت توجه به این مقوله، چارچوبی برای تدوین و به روزرسانی راهبردهای بازاریابی در دنیای دیجیتال ارائه شود که با درک مؤلفه های آن و ارتباطات آن ها در بازاریابی تعاملی مدلی کارآمد برای فعالیت در محیط های مبتنی بر رایانه ایجاد شود. در ضمن با توجه به اهمیت محتوای تدوین شده در این رسانه ها نگاهی به بازاریابیمحتوا، راهبردها و بایدهای آن خواهیم داشت. مقدمه امروزه، یک مسأله کلیدی در بازاریابی ناشی از افزایش توجه به رسانه های اجتماعی است؛ اینکه چگونه می توان از آن برای تولید ارزش سازمانی استفاده کرد. با توجه به اهمیت عظیم رسانه های اجتماعی و برنامه های شبکه های آن، جای تعجب نیست که بازاریابی به شدت علاقه مند به چگونگی به دست آوردن ارزش اقتصادی از میلیاردها تعامل اجتماعی است که هر روزه مصرف کنندگان در سراسر جهان درگیر آن هستند.اگرچه خبرگان تلاش زیادی برای درک علت استفاده ی مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی دارند، پژوهش های کم تری در مورد چگونگی بهینه سازی رسانه های اجتماعی و محیط های شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات وجود دارد. مسأله مهم تبیین چگونگی تعاملات در محیط های اجتماعی آنلاین و ارتباط آن با تلاش های تجاری است. تجارت اجتماعی و مؤلفه های آن تعاملات تجاری در محیط های اجتماعی آنلاین اصطلاح «تجارت اجتماعی» را شکل داد (ماتیولی[1]، 2011)، عناصر تجارت اجتماعی شامل «رسانه های اجتماعی» و «فعالیت های تجاری» است. فعالیت شرکت ها بر محیط ها (به عنوان مثال توسعه جوامع آنلاین جایی که مشتریان بالقوه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند) تمرکز دارد، در حالی که فعالیت های مرتبط با مصرف کننده اغلب بر خرید/ معاملات در محیط های آنلاین تأکید دارد که «محتوای اجتماعی» نامیده می شود. بطور مثال، خرید یک محصول پس از خواندن و بررسی آن مثالی از محتوای اجتماعی است. ابتکارات گوگل و فیسبوک برای اجتماعی شدن جستجو (به عنوان مثال سفارشی کردن نتایج جستجوی محصول بر اساس ترجیحات افراد در یک شبکه اجتماعی) منعکس کننده نقش بالقوه قابل توجه تعاملات اجتماعی آنلاین در شکل دادن فعالیت های محیط های مبتنی بر رایانه است. این فعالیت ها طیف گسترده ای از تعاملاتی است که ممکن است بطور مستقیم یا غیرمستقیم بر کانون یک معامله تأثیر گذارد. بطور خاص، دامنه «تجارت اجتماعی» مرتبط

Continue reading

این مطلب برای اعضا سایت محدود شده است. اگر شما کاربر سایت هستید، لطفا وارد شوید. کاربران جدید ممکن است در اینجا ثبت شود

ورود کاربران
   
ثبت نام کاربر جدید
*فیلد ضروری