کسب و کار, مدیریت

رسانه‏ های اجتماعی در کسب و کارهای B2B

B2B Marketing
استفاده از رسانه ‏های اجتماعی در کسب و کارهای B2B با توسعه ی استفاده از اینترنت و ارتباطات بازاریابی بر پایه ی آنلاین، اهمیت راهبرد‏های مؤثر در پیاده‏سازی برنامه‏ های بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود مطالعات و منابع بسیار در مورد نقش شبکه‏ های اجتماعی در کسب و کارهای B2C، مدل‏های توسعه ی ارتباطات تجاری در کسب و کارهای B2B کمتر توسعه یافته و درک ما از این موضوع محدودتر است. بنابراین در این مقاله سعی شده با نگاهی به تفاوت‏های موجود در ارتباطات تجاری در بستر بازارهای B2B و B2C و درک تفاوت آنها، به رویکردی اثربخش برای استفاده از رسانه‏ های اجتماعی در این بازارها دست یابیم. مقدمه با توجه به نقش غیرمستقیم رسانه‏ های اجتماعی در خلق ارزش کسب و کار، نقش رسانه‏ ها به عنوان منبعی برای تولید ارزش در فرآیند فروش از دیدگاه فروشنده و مشتری مطرح است که با توسعه ی دانش در این زمینه تأثیر رسانه‏ های اجتماعی در فروش B2B نیز در حال توسعه می‏باشد. رسانه‏ های اجتماعی پدیده ی نوظهور ارتباطات عصر حاضر است، به اندازه‏ای که توانسته‏ اند منبع تغییر قدرت از بنگاه‏ها به مشتریان باشند. استقبال از شبکه‏ های اجتماعی در کشور ما نیز با وسعت زیادی توسعه یافته است، در نتیجه بسیاری از شرکت‏های B2B نیز شروع به استفاده از رسانه‏ های اجتماعی در بازاریابی خود کرده‏اند. ولی نکته‏ای که به نظر می‏رسد در برنامه ‏ریزی ارتباطات بازاریابی در بازارهای صنعتی ما کمتر به آن توجه شده عدم شناخت درست تفاوت‏ها و ماهیت نقش رسانه‏ های اجتماعی در این بازارها در مقایسه با بازار کالاهای مصرفی و اتخاذ رویکردهای مناسب آن در توسعه برنامه های ارتباط شبکه‏ های اجتماعی است. هدف از این مقاله شفاف سازی رفتار مشتریان در بستر تجارت B2B با استفاده از رسانه‏ های اجتماعی است. با توجه به مشکلات عدیده سنجش اثربخشی کاربرد این ابزار در این بازارهای صنعتی شناخت بهتر تفاوت‏ها، در اتخاذ رویکردی کاربردی به ویژه برای صنعت اتوماسیون صنعتی کشور با توجه به ماهیت و پیچیدگی کالاها و خدمات عرضه شدن در آن می‏تواند راهگشا باشد. 1. بکارگیری رسانه‏ های اجتماعی در بازارهای B2B اگرچه اجرای راهبرد‏های مؤثر بازاریابی با تکیه بر ارتباطات توسط رسانه ‏های اجتماعی ضروری است ولی شناسایی زمینه ‏های مختلفی که بر اهداف تصمیم ‏گیری تأثیرگذار است گام اول حرکت در طراحی و برنامه‏ ریزی این مسیر است. برای شرکت‏های فعال در این حوزه چالش اساسی این است که آیا فعالیت‏های تبلیغاتی با زیبایی

Continue reading

این مطلب برای اعضا سایت محدود شده است. اگر شما کاربر سایت هستید، لطفا وارد شوید. کاربران جدید ممکن است در اینجا ثبت شود

ورود کاربران
   
ثبت نام کاربر جدید
*فیلد ضروری

Related Posts