مدیریت

تغییر مهارت‏ های فروش در عصر دیجیتال

مهارت‏ های فروش
چکیده هم زمان با دیجیتالی شدن و سرعت بخشی آن توسط پاندمی کرونا در صنایع مختلف، نحوه پاسخ گویی به مشتریان و مهارت های لازم فروشندگان برای شرکت ‏ها موضوعی مورد توجه قرار گرفت. در این مقاله به این موضوعات مانند مهم ‏ترین کیفیت‏ های مورد نیاز برای مهارت‏ های فروشندگان، انواع روش ‏های فروش دیجیتال و نقاط قوت و ضعف هر یک از آن ها، آنچه فروشندگان دیجیتال در آینده با آن مواجه خواهند بود و آموزش های مود نیاز برای حفظ هم سویی و یکپارچگی پاسخ گویی به نیازهای مشتری توسط ایشان و تیم رهبری مورد بحث قرار گرفته است.     مقدمه در بازارهای B2B، تحقیقات در مورد رفتار مشتریان نشان می‏ دهد که تعامل دیجیتالی با مشتریان، دوبرابر مهم‏تر از کانال‏ های سنتی است. بیش از 30 درصد نسبت به قبل از وقوع پاندمی کرونا استفاده از کانال های دیجیتال در صنایع B2B افزایش یافته است. وقوع پاندمی کرونا و بحران‏ های ناشی از آن باعث شد که شرکت ‏ها سناریوهای کاهش و یا تنظیم مجدد روابط در کانال ‏های سنتی را در دستور کار قرار دهند تا بتوانند این تحولات را مدیریت نمایند. (1)تنظیم این روابط در بلندمدت نیازمند آن است که تعیین کنید در چه مرحله‏ ای از فرایند دیجیتالی شدن هستید و در مواجهه با آن در این مرحله، فروشندگان شما چه مهارت ‏هایی را نیاز دارند؟ آنچه می ‏دانیم آن است که فروشندگان آینده باید تسلط کافی در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشند تا بتوانند از ابزارهای دیجیتال و تجارت الکترونیک استفاده نمایند. معاملات در آینده، در پلتفرم دیجیتال انجام خواهد پذیرفت. لذا فروشندگان باید در مورد تخصص ‏های مختلف مدیریت محتوا، زبان بدن دیجیتال، رسانه‏ های اجتماعی و دانش ارتباطات نوین آموزش ببینند. پیشرفت ‏های سریع در فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب گردیده، تا ارتباطات سریع‏ تر و آسان ‏تر از گذشته صورت پذیرد. ظهور عصر دیجیتال و روابط ناشی از آن نمایانگر یک تغییر عمیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که در تمامی نقاط جهان نیز کم و بیش ردپای آن دیده می‏ شود.عصر دیجیتال موجب تغییرات بسیاری در جنبه های مختلف زندگی افراد گردیده است، تکنولوژی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده و به عنوان ابزاری برای آسان کردن زندگی آن ها همه جنبه های رفتاری از جمله رفتارهای اجتماعی، ساختار اجتماعی و تغییرات در ارتباطات و تعاملات، تجارت و قوانین تجاری را موجب شده است.به گفته کاتلر و همکاران[1] (2018)، 90 درصد ار تعاملات افراد

Continue reading

این مطلب برای اعضا سایت محدود شده است. اگر شما کاربر سایت هستید، لطفا وارد شوید. کاربران جدید ممکن است در اینجا ثبت شود

ورود کاربران
   
ثبت نام کاربر جدید
*فیلد ضروری