اتوماسیون صنعتی, شبکه, فناوری

تحول دیجیتال در مسیر Industry 4.0 – بخش اول

انقلاب صنعتی چهارم , تحول دیجیتال , Industry 4.0 , دیجیتالی شدن , Industry 4.0 چیست ,
تحول دیجیتال؛ در مسیر Industry 4.0 این مقاله سعی دارد چگونگی مدیریت و پیشبرد حرکت شرکت‫های تولید کننده به سمت Industry 4.0 را در مسیر منحصر به خود و رو به جلو تشریح نماید.  Industry 4.0 برای شرکت‫ های تولیدی به‫ طور مفهومی چه دستاوردی دارد؟! تولید نقش بسزایی در اکثر اقتصادهای جهان دارد. صنعتی شدن و اتوماسیون صنعتی باعث پیشرفت‫ های زیادی در فرآیندهای تولید طی دو قرن گذشته شده است. امروزه، تلاش برای رهبری بازار به نوعی الگو بودن در سراسر بازار تلقی می‫ گردد. در این شرایط، به‫ طور حتم رقابت بلند مدت یک شرکت به چابکی آن سازمان در سازگاری سریع تر با تغییر و قدرت پاسخگویی به تنوع نیازها بستگی دارد. بنابراین شرکت ‫های بسیاری به‫ طور همزمان برای دستیابی به اهداف عملکردی تولید و پشتیبانی فرآیندها در کوتاه مدت تلاش می ‫کنند. تحول دیجیتال [1] در مسیر Industry 4.0 اجازه می ‫دهد همزمان هم چابکی و هم توان عملکرد عملیاتی را تقویت نماییم. چندی است که بسیاری از شرکت ها فعالیت خود را برای حرکت در مسیر Industry 4.0 آغاز کرده ­اند، پروژه ‫های اولیه را راه اندازی کرده‫ اند و راهکارهای منحصر به خود را پیشنهاد می کنند. در پروژه های تحول دیجیتال با رویکرد Industry 4.0 شناسایی پتانسیل ها کافی نیست بلکه موفقیت مستلزم شناخت صحیحی از رابط‫ ها، مقیاس بندی‫ ها، مطابقت صحیح فعالیت‫ ها و عدم غفلت از تغییرات فرهنگی و سازمانی است. در نتیجه، نیاز به یک طرح و برنامه جامع است، که پروژه‫ های تعریف شده را در یک روند مداوم و هدفمند با شفافیت تمرکز بر ارزش‫ها و اهداف با یکدیگر ادغام کند. طرح اولیه باید با پیش ارزیابی پتانسیل‫ ها آغاز شود سپس مقیاس بندی یا قطعه بندی آن انجام شود. برای توسعه سراسری، باید فعالیت‫ ها در سطح کارخانه و شرکت طوری تعریف شوند که چابکی و خلق ارزش به‫ طور مداوم پیگیری و رصد شوند. این مطلب سعی دارد چگونگی مدیریت و پیشبرد حرکت شرکت ‫های تولید کننده به سمت Industry 4.0 را در مسیر منحصر به خود و رو به جلو تشریح نماید. پیشرو بودن در صنعتی که سرعت حرکت بالایی دارد امروزه تولید، قویاً تحت تأثیر روند‫های جهانی است (شکل 1). اگرچه عدم اطمینان یا تغییر اوضاع تهدید درجه اول برای موفقیت تجارت محسوب می‫ شوند، اما در ارتباط با دیجیتالی شدن یا تحول دیجیتال و Industry 4.0 پتانسیل بزرگی وجود دارد. پیش بینی می‫ شود تا سال 2025، صنعت تولید آلمان به

Continue reading

این مطلب برای اعضا سایت محدود شده است. اگر شما کاربر سایت هستید، لطفا وارد شوید. کاربران جدید ممکن است در اینجا ثبت شود

ورود کاربران
   
ثبت نام کاربر جدید
*فیلد ضروری

Related Posts